13 december 2009

Terugblik Kerstmatinee 2009

>> Luister de TKM Kerstmatinee terug (mp3)
Harmonies poétiques et religieuses
Uit deze bundel met pianowerken van Liszt koos pianist Paul Huijts, als intermezzo van de TKM Kerstmatinee 2009, de ontroerende Hymne de l'enfant à son réveil.

Harmonies poétiques et religieuses had ook het motto kunnen zijn van deze zeer succesvolle elfde TKM Kerstmatinee in de Onze Lieve Vrouwebasiliek, zaterdag 12 december jl. De kerk was meer dan vol, toch was het tijdens het concert zeer stil en werd er met grote aandacht naar de verrichtingen van het koor geluisterd.

Vijf kwartier wist TKM het publiek te boeien. Na het indrukwekkende slot, waarbij de volle kerk onder inspirerende gebaren van dirigent Jan Hupperts het Stille Nacht meezong, klonk er een dankbaar applaus.

Als kort gesproken intermezzo had koorlid Lisha Nelissen gekozen voor een droom / gebed van de Indiase Mata Amritananda Mayi (bekend als AMMA).

Ik wens dat iedereen kan slapen zonder angst
Minstens één nacht kan slapen zonder angst

Ik wens dat iedereen voldoende eten heeft
Minstens één dag voldoende eten heeft

Ik wens dat er een dag komt zonder geweld
Niemand gewond, niemand heeft pijn

Ik wens dat iedereen elkaar liefde schenkt
Minstens één dag elkaar steunen zal

Dit is mijn droom, dit is mijn gebed
liefde het antwoord, liefde de weg.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
N.B. Geluidsopname TKM Kerstmatinee gemaakt door Leo Meewis